Ako zvýšiť návštevnosť vašej reštaurácie? Tieto tipy by ste mali poznať!

| 31.3.2023
Ako zvýšiť návštevnosť vašej reštaurácie? Tieto tipy by ste mali poznať! - Fotka

Ako zvýšiť návštevnosť vašej reštaurácie? Tieto tipy by ste mali poznať!

Prevádzkujete vlastnú reštauráciu alebo ste na pozícii manažéra a radi by ste zaujali nových zákazníkov? Zdá sa vám, že pravidelná návštevnosť vášho podniku stagnuje alebo stúpa len veľmi pomaly? Pripravili sme si pre vás cenné tipy od odborníkov, ktoré vám pomôžu získať aj o niekoľko desiatok percent viac návštevníkov.

Zdroj obrázka: freepik.com

Základom je kvalitná ponuka

Pri spúšťaní reštaurácie je dôležité zadefinovať, kto bude vlastne jej cieľovou skupinou. V dnešnej dobe sú najväčším trendom tematické podniky. Nemali by ste sa teda zameriavať na každého. Napríklad, orientovať sa môžete na milovníkov zvierat, fanúšikov motorizmu či gurmánov obľubujúcich francúzsku kuchyňu.

Cieľovej skupine následne prispôsobte všetky aspekty reštaurácie – štýl zariadenia interiéru, ponuku jedál či oblečenie a správanie zamestnancov. Zákazníkom tak poskytnete jedinečný zážitok, aký im neponúknu žiadne iné podniky vo vašom meste. S radosťou sa tak budú vracať, odporučia vás svojim známym a vaša návštevnosť bude prirodzene a dlhodobo narastať.

Nebojte sa experimentovať

Položte si otázku – ak budete ponúkať približne rovnaké jedlá ako vaši konkurenti, v podobnej kvalite, prečo by mali zákazníci prísť práve k vám? Ak sa nechcete púšťať do nezmyselného cenového boja s inými reštauráciami vo vašom okolí, spestrite vašu ponuku netradičnými pochúťkami, ktoré nikto iný vo vašom meste nepripravuje.

Vymyslite si vlastné špeciality, ktorým dajte netradičné názvy. Odlíšite sa tak od konkurencie a zákazníci budú mať o dôvod viac, prečo ísť práve k vám. Samozrejme, vždy je dobré mať v ponuke aj niekoľko najobľúbenejších základných jedál, aby si vybrali aj ľudia, ktorí nechcú experimentovať.

Praktický tip: Pri zostavovaní ponuky jedál a nápojov platí staré známe – menej je niekedy viac. Ak dáte ľuďom na výber príliš veľa možností, zbytočne im skomplikujete život. Nehovoriac o tom, že pravdepodobne nebudete vedieť zaručiť tak vysokú kvalitu a čerstvosť jedál, keďže sa nevyhnete používaniu polotovarov.

Zdroj obrázka: freepik.com

Čerstvé suroviny sú základ úspechu

Mnohí ľudia sú dnes už prejedení rôznych polotovarov a narýchlo pripravených jedál. Dokážu tak oceniť čerstvosť a dôraz aj na tie najmenšie detaily. Snažte sa preto suroviny nakupovať od overených dodávateľov a nedržte ich dlho v sklade. Používanie mrazených polotovarov zredukujte na minimum. Vaši zákazníci to nepochybne veľmi ocenia.

Samozrejme, príprava dokonale čerstvých jedál je drahšia ako používanie polotovarov. Vnímajte to však ako investíciu, ktorá sa vám rýchlo vráti vďaka nárastu návštevnosti a dlhodobo spokojným zákazníkom.

Nezabúdajte: Na prípravu jedál používajte kvalitné kuchynské oleje. Na vyprážanie či fritovanie sa hodí napríklad rafinovaný repkový alebo špeciálny fritovací olej. Do studenej kuchyne sú zas perfektnou voľbou za studena lisované rastlinné oleje – napríklad olivový. Jedlám dodajú výnimočnú chuť, ktorú si vaši zákazníci nepochybne zamilujú.

Prístup čašníkov spraví naozaj veľa

Len málokto sa dobrovoľne vráti do reštaurácie s mrzutými neochotnými čašníkmi. Dajte si preto záležať na špičkovej kvalite služieb. Pri výbere zamestnancov sa zamerajte na to, aby išlo o ľudí, ktorí majú vášeň pre túto prácu, dobre vychádzajú so zákazníkmi a svojím úsmevom im spríjemnia každú jednu návštevu.

Dajte si záležať na tom, aby žiaden zákazník dlho nečakal na usadenie a možnosť objednať si jedlo či nápoj. Čašníkov dôkladne zaškoľte. Mali by dokonale poznať celú ponuku. Ľuďom tak budú vedieť odporučiť najvhodnejšie jedlo podľa ich chutí, čím im takisto významne zlepšia celkový zážitok z návštevy vášho podniku.

Zdroj obrázka: freepik.com

Využívajte silu recenzií

Recenzie majú v dnešnej dobe veľkú silu. Mnohí ľudia si pri výbere podniku pozrú hodnotenia od iných zákazníkov a na základe nich sa rozhodnú, kam pôjdu na obed či večeru.

Vytvorte si firemný Google účet, vďaka ktorému sa po vyhľadaní vašej reštaurácie na internete zobrazia ľuďom základné informácie – poloha, otváracie hodiny, cenová kategória aj recenzie od zákazníkov. Hodnotenia môžete získavať aj na vašej Facebook stránke.

Naša rada: Myslite na to, že mnohí ľudia sami od seba nezanechajú hodnotenie. Preto je dobré ich k tomu vyzvať. O pridanie recenzie môžete zákazníkov požiadať napríklad kartičkou, ktorú priložíte k dokladu o zaplatení.

Nepodceňujte sociálne siete

Vo vašej reštaurácii nepochybne pripravujete jedlá a nápoje, na ktoré je radosť pozerať. Prečo ich teda neukázať svetu? Založte si účty na sociálnych sieťach – Instagram, Facebook a TikTok. Keďže vám umožnia osloviť vašou ponukou tisícky potenciálnych zákazníkov, dokážu zabezpečiť citeľný nárast návštevnosti. Pridávať môžete nielen fotky a videá hotových jedál, ale napríklad aj zábery z ich prípravy či informácie o jedinečných akciách.

Na zviditeľnenie vašich príspevkov môžete použiť platené propagácie. Za vyskúšanie tiež stojí spolupráca so známym influencerom, ktorý na svojich sociálnych sieťach odporučí vašu reštauráciu tisíckam potenciálnych zákazníkov. 

Tip odborníka: Na propagáciu podniku môžete využiť aj iné marketingové kanály než sociálne siete – reklamu v rádiu, billboardy, online bannery, video reklamu či platené promo vo vyhľadávaní Google. Ak v týchto oblastiach nemáte dostatok skúseností, využite služby marketingovej agentúry, ktorá vám pomôže namixovať ideálnu kombináciu komunikačných kanálov.

Zdroj obrázka: freepik.com

Organizujte zaujímavé akcie

Ľudí nemusíte na návštevu vašej reštaurácie navnadiť len kvalitným jedlom a jedinečnými nápojmi, ale aj originálnymi akciami. V závislosti od veľkosti vašich priestorov môžete zorganizovať rôzne unikátne podujatia. Napríklad, zavolajte si kapelu alebo známych hudobníkov, ktorí sa postarajú o živú hudbu pre vašich zákazníkov. Zorganizujte kvíz alebo súťaž v biliarde, stolnom futbale či šípkach.

Zaujímavá akcia do vášho podniku priláka aj ľudí, ktorí by k vám inak možno nikdy nezavítali. Keď ich zaujmete výnimočnou atmosférou a kvalitnou ponukou, existuje veľká šanca, že sa stanú vašimi stálymi zákazníkmi a prispejú k nárastu pravidelnej návštevnosti.

Spolupracujte s inými podnikmi

Skúste si vzájomne pomôcť s inými podnikateľmi vo vašom okolí – napríklad s cukrárňou. Keď zákazník u vás doje jedlo, môžete mu spolu s bločkom dať kartičku, ktorá ho informuje o výhodnej ponuke zákuskov v neďalekej cukrárni.

Prevádzkovateľ cukrárne zas na oplátku svojim klientom nejakou formou spropaguje jedlá a nápoje vo vašej reštaurácii. Podobný typ spolupráce môžete nadviazať aj s podnikmi, ktoré nepôsobia v gastro sektore – napríklad s kvetinárstvom, kinom, hračkárstvom alebo autoumyvárkou. Všetko je len na vašej kreativite!

Zdroj obrázka: freepik.com

Ponúkajte vernostné benefity

Jedno zo základných pravidiel marketingu znie – je oveľa jednoduchšie predať niečo existujúcemu zákazníkovi ako tomu novému. Preto v rámci svojich promo aktivít neklaďte dôraz len na získavanie nových návštevníkov, ale aj na udržanie si tých stálych.

Jedným z najlepších spôsobov, ako si môžete udržať dlhodobý vzťah s existujúcimi zákazníkmi, je napríklad pridávanie obsahu na sociálne siete. Prípadne, keď získate e-mailový kontakt na vašich klientov a súhlas na zasielanie noviniek, viete im pravidelne zasielať vaše menu alebo informácie o výhodných ponukách.

Spustiť môžete aj vernostný program. Napríklad, stálym zákazníkom dáte kartičku, na ktorú sa im budú pri každej návšteve vášho podniku pripisovať body. Následne ich môžu využiť na zľavu alebo na jedlo zadarmo. Týmto spôsobom ich motivujete, aby vašu reštauráciu navštevovali pravidelne.


 

Zdroj obrázkov: freepik.com

Mohlo by sa vám páčiť

8 pravidiel, ako správne vyprážať + 3 recepty na TOP vyprážané jedlá - image
3.4.2023
8 pravidiel, ako správne vyprážať + 3 recepty na TOP vyprážané jedlá
Nie je šalát ako šalát! Základom toho najlepšieho je kvalitný olej - image
31.3.2023
Nie je šalát ako šalát! Základom toho najlepšieho je kvalitný olej
Ako na zdravé vyprážanie bez oleja? Tieto metódy stoja za pozornosť! - image
31.3.2023
Ako na zdravé vyprážanie bez oleja? Tieto metódy stoja za pozornosť!
Kto môže využiť zber použitého kuchynského oleja? - image
31.3.2023
Kto môže využiť zber použitého kuchynského oleja?
Rastlinné verzus živočíšne tuky: Aké sú medzi nimi rozdiely? - image
31.3.2023
Rastlinné verzus živočíšne tuky: Aké sú medzi nimi rozdiely?
Hydrogenácia tukov a transmastné kyseliny: Čo o nich musíte vedieť? - image
31.3.2023
Hydrogenácia tukov a transmastné kyseliny: Čo o nich musíte vedieť?
Prečo sa zbiera použitý kuchynský olej? - image
31.3.2023
Prečo sa zbiera použitý kuchynský olej?
Rafinované verzus za studena lisované oleje: Aké sú medzi nimi rozdiely? - image
31.3.2023
Rafinované verzus za studena lisované oleje: Aké sú medzi nimi rozdiely?
Čo robiť s použitým olejom? Spoznajte možnosti jeho ekologickej likvidácie - image
31.3.2023
Čo robiť s použitým olejom? Spoznajte možnosti jeho ekologickej likvidácie
Čo je to použitý kuchynský olej a aké riziká sú s ním spojené? - image
31.3.2023
Čo je to použitý kuchynský olej a aké riziká sú s ním spojené?
Čo je to vlastne použitý olej? Toto by ste o ňom mali vedieť! - image
31.3.2023
Čo je to vlastne použitý olej? Toto by ste o ňom mali vedieť!
Prečo sú tuky dôležité pre ľudský organizmus? - image
31.3.2023
Prečo sú tuky dôležité pre ľudský organizmus?
Aký rastlinný olej je najlepší? Tieto druhy sa oplatí používať! - image
31.3.2023
Aký rastlinný olej je najlepší? Tieto druhy sa oplatí používať!
Ako separovať kuchynský bioodpad? Poradíme vám, čo do neho patrí a čo nie - image
31.3.2023
Ako separovať kuchynský bioodpad? Poradíme vám, čo do neho patrí a čo nie
Ako prebieha zber použitého kuchynského oleja na Slovensku? - image
31.3.2023
Ako prebieha zber použitého kuchynského oleja na Slovensku?
Ako dlho sa môže skladovať použitý kuchynský olej? - image
31.3.2023
Ako dlho sa môže skladovať použitý kuchynský olej?
Ako sa prepravuje použitý kuchynský olej z gastro prevádzok? - image
31.3.2023
Ako sa prepravuje použitý kuchynský olej z gastro prevádzok?
Naplní použitý kuchynský olej svoj potenciál aj v roku 2023? - image
31.3.2023
Naplní použitý kuchynský olej svoj potenciál aj v roku 2023?
Výber najlepších olejov na vyprážanie, varenie, fritovanie a pečenie - image
31.3.2023
Výber najlepších olejov na vyprážanie, varenie, fritovanie a pečenie
Biologický odpad z kuchyne: Ako sa kategorizuje, zbiera a likviduje? - image
9.12.2022
Biologický odpad z kuchyne: Ako sa kategorizuje, zbiera a likviduje?
7 výhod spolupráce so spoločnosťou, ktorá zabezpečuje zber použitého oleja - image
9.12.2022
7 výhod spolupráce so spoločnosťou, ktorá zabezpečuje zber použitého oleja
Olivový olej: Je vhodný aj na vyprážanie? - image
9.12.2022
Olivový olej: Je vhodný aj na vyprážanie?
Akú súvislosť má použitý kuchynský olej so zákonom a životným prostredím? - image
9.12.2022
Akú súvislosť má použitý kuchynský olej so zákonom a životným prostredím?
Ekologická reštaurácia: Ako chrániť planétu, znížiť náklady a osloviť viac zákazníkov? - image
9.12.2022
Ekologická reštaurácia: Ako chrániť planétu, znížiť náklady a osloviť viac zákazníkov?
Ktoré faktory vplývajú na úspech reštaurácie? Úlohu zohráva aj olej! - image
9.12.2022
Ktoré faktory vplývajú na úspech reštaurácie? Úlohu zohráva aj olej!
Viete, ako sa vyrába kuchynský olej? Tieto zaujímavosti sa oplatí poznať! - image
9.12.2022
Viete, ako sa vyrába kuchynský olej? Tieto zaujímavosti sa oplatí poznať!
Prečo je recyklácia použitého oleja a ekológia taká dôležitá? - image
9.12.2022
Prečo je recyklácia použitého oleja a ekológia taká dôležitá?
Ako v spoločnosti TrafinOil dbáme na dobré vzťahy s našimi klientmi? - image
9.12.2022
Ako v spoločnosti TrafinOil dbáme na dobré vzťahy s našimi klientmi?
Ako rozpoznať kvalitný gastro podnik? Všímajte si týchto 6 znakov! - image
9.12.2022
Ako rozpoznať kvalitný gastro podnik? Všímajte si týchto 6 znakov!