Podnikanie v gastro segmente je krásne, no zároveň veľmi náročné. V dnešnej dobe je konkurencia veľmi silná, predovšetkým vo veľkých mestách. Ak chcete s vašou prevádzkou zaujať zákazníkov a uspieť, musíte si dať záležať na viacerých detailoch. Ktoré veci najviac ovplyvňujú úspech reštaurácií či barov a ako s tým súvisí kuchynský olej?
Kľúčová je poloha
Jedným z najdôležitejších aspektov, ktoré ovplyvňujú úspech reštaurácie, je poloha. Vo všeobecnosti platí, že najväčšej návštevnosti sa tešia prevádzky v centre miest alebo v blízkosti obľúbených turistických atrakcií. Do úvahy však treba brať aj sezónnosť. Ak vybudujete podnik neďaleko veľkého lyžiarskeho strediska, počas zimy bude praskať vo švíkoch, no v lete zrejme tržby nebudú trhať rekordy.
Parkovanie a dostupnosť MHD
Obľúbenosť reštaurácie je do veľkej miery ovplyvnená aj jej dostupnosťou z hľadiska dopravy. Máte štýlový bar v centre mesta, avšak v jeho blízkosti sa nedá parkovať? Zrejme to odradí nejedného zákazníka. Ideálne je, ak sa neďaleko prevádzky nachádza zastávka autobusu, električky či vlaku. Vďaka nej sa k vám ľahko dostanú aj klienti, ktorí nemajú vlastné auto.
Praktický tip: V aktuálnej dobe, kedy sa elektromobily stávajú čoraz populárnejšími, je dobré osadiť na parkovisko pred vašu prevádzku nabíjaciu stanicu. Zákazníkom sa môže nabíjať auto, kým budú jesť, čo nepochybne ocenia.
Jedinečná atmosféra
Štandardnú reštauráciu bez výnimočnej emócie si dnes dokáže vybudovať v podstate hocikto. Pokiaľ však chcete, aby sa váš podnik odlíšil od konkurencie a stal sa dlhodobo úspešným, musíte zapracovať na originalite. Prečo by teda mali zákazníci zavítať práve k vám a nie do prevádzky, ktorá je o pár stoviek metrov ďalej?
Tematické zariadenie interiéru
Moderným trendom sú tematické prevádzky. Môžete si založiť reštauráciu, ktorá bude zariadená v historickom duchu alebo v unikátnom americkom, ázijskom či severskom štýle. Interiér viete vyladiť tak, aby lákal milovníkov motorizmu. Napríklad, na steny zavesíte obrázky áut a stoly budú vyrobené zo starých blokov motora. Je len na vašej kreativite, ktorou cestou sa vyberiete.
Orientujte sa na užšiu cieľovú skupinu
Vašou prevádzkou sa nemusíte snažiť vyhovieť úplne každému. Koniec koncov, to je v podstate nemožné. Stanovte si však cieľové skupiny, na ktoré sa chcete orientovať. Na základe nich si potom ľahko prispôsobíte zariadenie interiéru či marketingové aktivity. Napríklad, zameriavať sa môžete na mladých ľudí do 25 rokov, milovníkov zvierat alebo starších klientov.
Kvalitné služby
Vo svete gastro prevádzok sú kľúčom k úspechu práve služby. Môžete mať štýlovo zariadenú reštauráciu v centre mesta a ponúkať tie najlahodnejšie jedlá. No ak sú vaši čašníci znudení, ignorujú zákazníkov a nesprávajú sa slušne, rýchlo sa to odrazí na recenziách. Vy tak úplne zbytočne prídete o cennú klientelu.
Služby po vzore najdrahších podnikov
Pri nastavovaní štandardu vašich služieb sa inšpirujte tými najdrahšími podnikmi, v ktorých sú klienti ochotní zaplatiť stovky eur za jednu večeru. Všímajte si, ako čašníci pristupujú k zákazníkom a pokúste sa priniesť podobnú kvalitu služieb. A to aj napriek tomu, že vaša reštaurácia možno nepatrí medzi tie najdrahšie v meste.Zapamätajte si: Keď ponúknete špičkové služby za dostupné ceny, úspešnosť vášho podniku pravdepodobne veľmi rýchlo vzrastie. Klienti sa do vašej prevádzky budú vracať nielen kvôli kvalitnému jedlu a príjemnému prostrediu, ale aj kvôli skvelej obsluhe. Nehovoriac o tom, že zanechajú pozitívne recenzie a odporučia vás svojim blízkym.
Kvalitné jedlá a unikátne pochúťky
Samozrejme, aby sa vaša prevádzka stala úspešnou, musíte zákazníkom ponúkať chutné jedlá či nápoje. Nesnažte sa šetriť na kuchároch a potravinách. Investícia do kvality sa vám z dlhodobého hľadiska násobne vráti. Dajte si záležať na čerstvosti surovín. Ak vám jedlá stoja niekoľko dní v chladničke a následne ich len zohrejete, prejaví sa to na ich chuti. Klienti totiž budú cítiť, že nie sú čerstvé.
Okrem najobľúbenejších jedál zaraďte do vašej ponuky aj unikátne pochutiny, ktoré vaša konkurencia neponúka. Nebojte sa experimentovať s novými surovinami a receptmi. Ak sa chcete odlíšiť od ostatných podnikov, nezabudnite jednotlivým jedlám vymyslieť originálne názvy.
Čistota a hygiena
Klaďte dôraz nielen na pravidelné umývanie jednotlivých stolov, ale taktiež na údržbu podláh či dekorácií v interiéri. Asi nikto nechce tráviť svoj čas v prašnom prostredí plnom neporiadku. Čistota tanierov, pohárov či príborov by mala byť samozrejmosťou. Nezabúdajte ani na dodržiavanie maximálnych hygienických štandardov na toaletách.
Zber použitého oleja v súlade so zákonmi
Pri zariaďovaní a prevádzkovaní reštaurácie či baru si dávajte veľký pozor aj na to, aby ste dodržiavali všetky zákony. Napríklad, ako gastro prevádzka máte povinnosť zabezpečiť si ekologickú likvidáciu použitého kuchynského oleja. Nesmiete ho totiž vylievať do odpadu, toalety či drezu.
Ak nedodržíte tieto zákony, hrozia vám vysoké pokuty. Zákazníci sa môžu dozvedieť o vašich problémoch a reputácia podniku poklesne. Nehovoriac o tom, že peniaze, ktoré zaplatíte štátu vo forme pokút, viete radšej investovať do zlepšenia kvality služieb či jedál.
Odvoz použitého oleja bez starostí
Ekologická likvidácia použitého oleja pre vás nemusí predstavovať žiadne starosti navyše. Ak využijete praktické služby TrafinOil, nemusíte sa o nič starať. Zabezpečíme odvoz použitého kuchynského oleja priamo z vašej prevádzky. Vykúpime ho za najvýhodnejšiu cenu a vystavíme vám doklad o recyklácii, ktorý môžete v prípade potreby predložiť úradom alebo kontrolám.
Čistý olej vysokej kvality
Možno by ste to ani nepovedali, no na pozitívny zážitok zákazníkov vplýva aj kvalita oleja, ktorý používate. Ak nakupujete oleje nižšej kvality a vo fritézach či na panviciach ich často nemeníte, dochádza k ich prepaľovaniu. Kvôli tomu významne klesá kvalita jedla, pričom môže byť ovplyvnená aj jeho chuť.Naša rada preto znie – používajte kvalitné oleje a dbajte na ich pravidelné vymieňanie. Ak sa chcete vyhnúť časovo náročnému nakupovaniu, využiť môžete dovoz čistého oleja od TrafinOil. Vyberať si viete z viacerých obľúbených druhov, ktoré dovezieme priamo do vašej prevádzky. Vy tak dokážete viac času venovať aktivitám a procesom, ktoré spravia váš podnik úspešnejším.